ثبت نام در رویدادها


معرفی کمیته ها

مجموعه های منتخب کشور


حامیان معنوی


شبکه های اجتماعی

مجمع ورزش های الکترونیک: المپیک و Esports باید باهم همکاری داشته باشند

Bike



به گزارش روابط‌عمومی انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک به نقل از ESNEWS، در حاشیه رویداد Global Esports Forum که در روز ۲۸ فوریه و درست قبل از شروع هفته دوم Intel Extreme Masters World Championship یا به اختصار IEM، که توسط ESL و Esports Observers در شهر Katwice لهستان میزبانی شد، رایزنی ها حول امکان همکاری کمپانی های ورزش الکترونیک و بازی های المپیک بالا گرفتدر سال ۲۰۱۸ شاهد برقراری مذاکرات بسیاری در مورد ایده همکاری ورزش الکترونیک با بازی های المپیک بودیمهمین سال، سال نشست های متعدد در سطح مقامات عالی رتبه المپیک و ارگان های eSports و همچنین برگزاری مسابقات IEM PyeongChang با همکاری کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم بوداما در کنار این همکاری ها و روابط تنگاتنگ المپیک و ارگان های eSports، در سال اخیر شاهد سخنانی مایوس کننده مثل “بسیار خشن” برای رفتن به المپیک و یا “غیر همسو” با ارزش های بازی های المپیک از جانب Thomas Bach، رییس IOC، هم بوده ایمدر نشست اعضای مجمع ورزش های الکترونیک جهان Michael Blicharz، عضو هیئت مشاوره و نایب رییس پرو گیمینگ در ESL؛ و Nicolas Besombles، عضو هیئت مشاوره و جامعه شناس ورزشی که از نفوذ بالایی در امور ورزش الکترونیک فرانسه برخوردار است؛ صراحتا اعلام داشتند که زمینه همکاری این دو ارگان وجود دارد – اما این آن چیزی نیست که بسیاری از مردم فکرش را می کنند.

بلیچارز گفت که هیچ کدام از این دو ارگان برای زنده ماندن به دیگری نیاز ندارد، اما دلایل زیادی وجود دارند که ورزش الکترونیک و بازی های المپیک می توانند از طریق آنها به هم کمک کنند. «بودن در المپیک نشان دهنده قانونمند بودن ورزش های الکترونیک است. این کار باعث می شود تا نظرات بسیاری از مردم به سمت آن جلب شود. تمام جهان می داند المپیک چیست،” بلیچارز گفت. “اگر ورزش الکترونیک خود را در بازی های المپیک ببیند، آن وقت همه پدر و مادر ها به راحتی به فرزندانشان اجازه وقت گذاشتن بر روی این بازی ها و بودن بر روی سکوی قهرمانی را خواهند داد. افراد بالای ۳۵ سال هنوز هم نفوذ بالایی در جهان دارند». در نظر Besombes یکی از پوینت های بزرگ بودن در المپیک امکان یادگیری eSports از بسیاری از مشکلات سخت تر است که جنبش بازی های المپیک به مدت سالها با آنها دست و پنجه نرم کرده انددر کنار یادگیری ورزش های مختلف در جهان از تلاش تحسین برانگیز eSports برای جذب مخاطب، eSports هم می تواند از بسیاری از راه حل های جنبش های المپیکی برای مبارزه با فساد، مبارزه با دوپینگ، و حفاظت های ورزشکاران بیاموزداگر نقادانه به موضوع نگاه کنیم هیچکدام از اینها – یادگیری این دو ارگان از هم دیگر – دلیل محکمی برای رفتن ورزش الکترونیک به المپیک نیستیکی دیگر از مسائل بازدارنده حضور eSports در المپیک عمر کوتاه این ارگان‌ها در مقایسه با ورزش های سنتی استدر ادامه سخنانش آقای Blicharz گفت که جنبش های المپیکی برای “متحد کردن دنیا حول ورزش” تلاش می کنند. چیزی که از این جمله برداشت می شود این است که یک بازی باید چیزی باشد که دنیایی را دور خود جمع کند. در ادامه مذاکرات این موضوع مطرح شد که برقراری بازی های الکترونیکی المپیک محور به دلیل بالا بودن سرعت تغییرات در دنیای گیمینگ باید بیشتر از چهار سال یکبار و شاید هر دو سال یکبار برگزار شوند.


تاکنون نزدیک ترین همکاری ای که کمپانی‌های ورزش الکترونیک و کمیته بین‌المللی المپیک با هم داشته اند، همان رویداد IEM PyeongChang بوده است که بلافاصله پس از بازی های زمستانی ۲۰۱۸ و با پشتیبانی IOC برگزار شد.

اخبار مرتبط